charodbdos.gif (1796 bytes)

 

Študijný odbor: 6352 6 00 obchod a podnikanie
Forma a typ štúdia: denné štúdium absolventov základnej školy

1. Základné údaje

Dĺžka vzdelávania a prípravy:

    4 roky

Odbor je určený:

absolventom základných škôl

Podmienky na prijatie do odboru:

Spôsob ukončenia vzdelávania a prípravy:

maturitná  skúška

Doklad o dosiahnutom vzdelaní:

maturitné vysvedčenie

Poskytnutý stupeň vzdelania:

úplné stredné odborné vzdelanie

Pracovné uplatnenie absolventa:

úspešným ukončením štúdia maturitnou skúškou sa môžu absolventi zamestnať v obchodných spoločnostiach, v štátnych organizáciách, družstevných podnikoch a ako živnostníci

Nadväzná odborná príprava (možnosti ďalšieho zvyšovania kvalifikácie):

vysokoškolské štúdium

2. Charakteristika obsahu vzdelávania a prípravy

2.1 Všeobecná  zložka vzdelávania

Cieľom všeobecnej zložky vzdelávania je rozšíriť všeobecné vedomosti žiakov zo základnej školy, ich osobnostné a sociálne kvality a pripraviť ich tak, aby boli schopní samostatne rozhodovať o svojom profesnom uplatnení, orientovať sa a uplatniť na trhu práce, ako aj v súkromnom a občianskom živote, ďalej sa vzdelávať a sebarealizovať.

Základnú štruktúru všeobecnovzdelávacej zložky vzdelávania tvorí vzdelávanie žiakov v slovenskom jazyku s dôrazom na dobrú znalosť pravidiel spisovného slovenského jazyka a ich kultivovaný jazykový prejav.

V cudzích jazykoch základnú štruktúru vzdelávania tvorí zdokonalenie jazykového prejavu žiakov v osobnom a odbornom styku.

Spektrum všeobecného vzdelávania dopĺňa vzdelávanie v spoločenskovednej, matematickej a prírodovednej oblasti, oblasti rozvíjania telesnej kultúry a vzdelávanie v informačných a komunikačných technológiách.

Obsah všeobecnej zložky vzdelávania je spoločný pre všetky odborné bloky študijného odboru a predstavuje základ pre odbornú zložku vzdelávania.

2.2 Odborná  zložka vzdelávania

Cieľom odbornej zložky vzdelávania je vytvoriť vedomostné a zručnostné predpoklady pre získanie kompetencií žiakov, absolventov školy uplatniť sa v rôznych oblastiach obchodných činností a v turistike a cestovnom ruchu. Dôraz je kladený na rozvoj schopností žiakov aplikovať nadobudnuté odborné vedomosti a zručnosti na konkrétne situácie:

Učebný plán je koncipovaný tak, aby umožňoval žiakom získať širšie odborné
vzdelanie, ktoré by im malo po ukončení štúdia umožniť lepšie sa uplatniť na trhu práce, prípadne umožniť im bezproblémovú rekvalifikáciu.

2.3 Praktická  zložka prípravy

Uskutočňuje sa formou súvislej odbornej praxe. Jej obsah je zameraný na upevnenie a overenie si odborných vedomostí a zručností, ktoré žiaci získali v priebehu edukácie. Spôsob organizácie a realizácie odbornej praxe určí po prerokovaní v príslušnej odbornej predmetovej komisii riaditeľ školy.

3. Zdravotné požiadavky

Uvedený študijný odbor môžu študovať žiaci, ktorí netrpia žiadnymi poruchami zdravia, ktoré by ich obmedzovali pri výkone povolania.

4. Požiadavky na bezpečnosť, ochranu zdravia a hygienu práce

V procese výchovy a vzdelávania je potrebné vychádzať z právnych predpisov a noriem, ktoré platia pre oblasť bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, požiarnej ochrany a hygieny práce. Preto treba dôkladne oboznámiť žiakov s platnými predpismi BOZP a PO, v procese edukácie používať technické vybavenie a osobné ochranné prostriedky, vytvárať podmienky, ktoré zodpovedajú platným predpisom BOZP a PO a vykonávať stanovený dozor podľa platných predpisov BOZP a PO.

ciara.gif (611 bytes)